Επιστήμονες ανακάλυψαν γιατί μια 75χρονη δεν αισθάνεται πόνο

Ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε γιατί μια 75χρονη Σκωτσέζα δεν αισθάνεται πόνο ή φόβο. Ερευνητές του University College του Λονδίνου μελέτησαν την Τζο Κάμερον, όταν στα 65 της υποβλήθηκε σε σοβαρή εγχείρηση και δεν χρειάστηκε να πάρει παυσίπονα κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής της. Οι γενετικές αναλύσεις αποκάλυψαν δύο μεταλλάξεις που σχετίζονται με το γονίδιο FAAH, το οποίο εμπλέκεται στο αίσθημα του πόνου. Οι επιστήμονες είχαν δηλώσει τότε πως αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών.

Η 75χρονη είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι αντιλαμβάνεται ότι το δέρμα της καίγεται μόνο όταν μυρίζει καμένη σάρκα. Συχνά καίει τα χέρια της στο φούρνο, αλλά δεν αισθάνεται πόνο. Επίσης δεν αισθάνεται ποτέ άγχος ή φόβο.

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως η Κάμερον είναι ένας από τους λίγους ανθρώπους στον κόσμο με μεταλλάξεις στο γονίδιο FAAH-OUT. Μετά τις τελευταίες αναλύσεις, οι επιστήμονες δήλωσαν ότι η μετάλλαξη έχει τους ίδιους βιολογικούς μηχανισμούς που πιστεύεται ότι επιτρέπουν την ταχύτερη επούλωση των πληγών.

«Κατανοώντας τι ακριβώς συμβαίνει σε μοριακό επίπεδο, μπορούμε να αρχίσουμε να κατανοούμε τη σχετική βιολογία και αυτό ανοίγει δυνατότητες για την ανακάλυψη φαρμάκων που θα μπορούσαν μια μέρα να έχουν εκτεταμένες θετικές επιπτώσεις για τους ασθενείς», δήλωσε ο καθηγητής Τζέιμς Κοξ από το UCL Medicine.

«Εκτός από τη μοριακή βάση για την έλλειψη πόνου, οι αναλύσεις εντόπισαν μοριακές οδούς που επηρεάζουν την επούλωση των πληγών και οι οποίες επηρεάζονται από τη μετάλλαξη FAAH-OUT. Ως επιστήμονες είναι καθήκον μας να διερευνούμε και πιστεύω ότι τα ευρήματα αυτά θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις σε τομείς έρευνας όπως η επούλωση τραυμάτων και η κατάθλιψη», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης δρ Άντρεϊ Οκορόκοφ.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Brain».

ΠΗΓΗ: BBC