Μία νέα μελέτη από ερευνητές της Ιατρικής σχολής του Χάρβαρντ που δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου καταγράφει πώς κατάφεραν να αντιστρέψουν τη διαδικασία της γήρανσης των αγγείων και την αναζωογόνηση που επέφερε στο μυικό σύστημα του πειραματόζωου.

Με τη χρήση συνθετικών πρόδρομων κυττάρων, οι επιστήμονες κατάφεραν να αντιστρέψουν τη σταδιακή αποσύνθεση των αρτηριών συστημική ατροφία στο σώμα των ηλικιωμένων ποντικιών, εκτοξεύοντας κυριολεκτικά την αντοχή τους στην εξάσκηση. Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα το ιατρικό τους επίτευγμα ανοίγει τον δρόμο για αντίστοιχες θεραπείες στους ανθρώπους.

"Beam me up Scotty": facebook.com/Futurology.gr

«Ανακαλύψαμε έναν τρόπο να αντιστρέψουμε τη γήρανση των αγγείων, ενισχύοντας την παρουσία φυσικά εμφανιζόμενων μορίων στο σώμα, εξομοιώνοντας και φυσιολογική αντίδραση στην άσκηση», τόνισε ο ερευνητής David Sinclair και καθηγητής στο Τμήμα γενετικής της Ιατρικής σχολής του Χάρβαρντ. «Αυτή η προσέγγιση διεγείρει την ανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων και ενισχύει την αντοχή των ποντικιών. Θεωρώ ότι θα αποτελέσει τη βάση για θεραπείες στους ανθρώπους στο φάσμα εκείνο των παθήσεων που σχετίζονται με τη γήρανση των αγγείων».

Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι υπάρχουν πολλές θεραπείες, οι οποίες έχουν επιτυχία στα ποντίκια και δεν έχουν τους ανθρώπους λόγω των σημαντικών βιολογικών διαφορών. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα του πειράματος ήταν τόσο δραστικά τα οποία ωθούν την ερευνητική ομάδα να διεξάγει άμεσα πειράματα σε ανθρώπους. Ήδη εξετάζεται η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί ούτως ώστε να μην υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των συμμετεχόντων.